Приймаємо участь у ХЕППІ ЧЕЛЕНЖІ

відео заняття "Anti-bulling"

https://www.facebook.com/100025943490102/videos/787183622156414

Розробка "Антибулінг"

Інтерактивне заняття для учнів та учениць 4 класу «Антибулінг»

Мета: опрацювати поняття «булінг» та правила, які допомагають діяти у разі булінгу, вирішувати конфлікти мирним шляхом, формувати розуміння булінгу як прояву насильства, доброзичливе відношення до однокласників/ць та близьких.

Загальна тривалість: 45 хв.

Обладнання та необхідні матеріали: стрічки для кожної пари учасників/ць, проектор або інтерактивна дошка

План заняття

1. Вправа «Посмішка»

2. Перегляд мультфільму «Дерева говорять. Про що…»

3. Робота з презентацією

4. Заключна вправа «Гарний настрій» (завдання додому за бажанням)

Хід проведення:

1.  Вправа «Посмішка»

Мета вправи: визначити мету посмішки, як засобу передачі повідомлення.

Час: 10 хв.

Необхідні матеріали: стрічки для кожної пари учасників/ць.

Ведучий/ведуча.

Діти утворюють внутрішнє і зовнішні кола, стають обличчям один до одного, утворюючи пари тримаються за стрічку, посміхнувшись, за хлопком ведучого/ї учасники/ці зовнішнього кола утворюють нову пару за допомогою стрічки.

Завдання: вітання партнера по спілкуванню посмішкою

Інструкція: сьогодні замість слова «здрастуй» ми будемо вітати один одного посмішкою. Вам надається право вибрати різні варіанти посмішок: щиру, гордовиту, іронічну, нещирі.

Аналіз вправи:

·        За якими ознаками ви здогадалися про те, що посмішка щира, іронічна, пихата?

·        Що ви відчули, коли одержали посмішку замість привітання?

·        Як почувалися коли відчули, що посмішка нещира, або надмірна?

·        Чи можна образити посмішкою? 

2. Перегляд мультфільму «Дерева говорять. Про що…»

Мета: емоційний настрій на тему та бесіду про булінг.

Час: 5 хв.

Необхідні матеріали: проектор чи інтерактивна дошка

Ведучий/ведуча.

Подивіться мультфільм і скажіть як спілкуються між собою рослини.

Діти відповідають на запитання

·        Як поводять себе орхідея та чорний горіх?

·        А чи можуть так себе поводити люди?

·        Як називається така поведінка людей?

·        Що ви вже знаєте про булінг?

3. Робота з презентацією

Мета: вчити розпізнавати булінг та його учасників, , формувати поведінку під час булінгу та як його уникати.

Час: 20 хв.

Необхідні матеріали: проектор чи інтерактивна дошка

Ведучий/ведуча.

В одному кліматі рослина може розквітнути, в іншому - зачахнути. Те ж саме можна сказати і про психологічний клімат колективу класу навчального закладу: в одних умовах учні/ниці відчувають себе некомфортно, прагнуть покинути колектив, в інших - у колективі дуже дружні стосунки і всі отримують можливість максимально повно реалізувати свій потенціал (до чого ми і прагнемо).

Діти розпізнають по очам (фото) учасників\ць булінгу, дають їм характеристику. Звертають увагу на те до кого треба звертатися, якщо хтось став жертвою чи свідком булінгу.

Обговорюють, що треба робити щоб конфлікт не переростав у булінг (вправи «зроби крок назад», « 6 – 9», мирилки, «ввічливі слова»)

Запитання: якщо у вашому колективі будуть дружні стосунки, який настрій буде у вас?

4. Заключна вправа «Гарний настрій»

Час: 10 хв.

Мета:  обмінятись враженнями, створити позитивний настрій, рефлексія.

Необхідні матеріали: аркуші формату А – 4, кольорові олівці

Інструкція: На аркуші формату А - 4 зобразити свій гарний настрій.

Ведучий/ведуча.

Влаштуємо виставку наших настроїв, подаруємо сусідові тільки гарний настрій, супроводжуючи подарунок такими словами: «Я дарую тобі мій гарний настрій ...», а далі нехай буде ваше ласкаве слово, звернення, яке зазвичай адресується вашим близьким і друзям.

Аналіз вправи:

·        Що сподобалося вам в даній вправі?

·        Які емоції ви відчували при даруванні й одержанні «настрою» у вигляді малюнка?

·        Якщо вам сподобалось дарувати гарний настрій, подаруйте його своїм близьким.

Використана література:

·        Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. / Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О.,Калашник О.А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с.

·        Культура добросусідства. Частина 1: Я, моя сім’я і мої сусіди. Полтавщина: робочий зошит для дітей і матеріали для батьків і педагогів закладів загальної середньої освіти Полтавської області/ [автори-укладачі: М.А.Араджіоні, Л.В.Анощенко, З.М.Бечкало] – К.: ТОВ Прометей, 2020. – 84+IV с.: іл.


П    Додаток

    Презентація до інтерактивного заняття "Антибулінг"

https://docs.google.com/presentation/d/1ld_sWQttIYMl6fekr0NoEryUpbDYPhnZ/edit#slide=id.p1 




 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога